2 – Het verhaal van de nepwimpers

door lilliessecretdiary

DSC_0139

Elke vrouw komt ooit op een punt in haar leven waar ze getest wordt op haar vrouwelijkheid, namelijk wanneer ze voor een rek nepwimpers staat. De één groter en excentrieker dan de ander. Na lang twijfelen wordt een doosje gekozen en betaald en laten we eerlijk zijn, wij vrouwen zien ons al helemaal schitteren met die juweeltjes boven onze ogen. Nog niet bewust van het leed dat ons nog te wachten staat.

Kort gezegd is dit wat ik vorig weekend deed. Halloween komt steeds dichterbij en omdat ik het voor het eerst sinds jaren vier moest ik op zoek naar een kostuum. Ik besloot om mij helemaal los te laten gaan en mezelf te verkleden in een 80’s girl. Inclusief grote pruik en felroze blusher. Op het laatste moment besloot ik een doosje nepwimpers mee te nemen. Geen gewoon simpel zwart paar, neen, een paar waar miss dragqueen jaloers op zou zijn.

Ik zag mezelf al lopen met mijn glitterbommetjes boven mijn ogen, de kers op de taart van mijn make-up. En dus toen ik thuiskwam besloot ik ze meteen even te testen.

Enkele belangrijke punten:
1. Dit was mijn eerste paar nepwimpers
2. De wimpers waren herbruikbaar
3. Zonder bril ben ik zo goed als blind

Ik trok de wimper voorzichtig uit het doosje en deed er wat lijm op. Na even te blazen zette ik ze op mijn oog en wat gebeurde er? Mijn wimper wou mijn oogvorm maar niet aannemen. Neen, ze vond het mooier om recht te blijven gaan tot ze ergens halverwege mijn ooglid bleef plakken. Poging nummer 2 was niet veel beter. En na een youtubefilmpje te kijken werd het alleen maar erger. 2 glitterende wimpers die net niet aan mijn wenkbrauwen raakten was het resultaat. Ik bleef proberen en dacht nog dat het aan mijn bijziendheid lag, wel na die poging kon ik enkel besluiten, nepwimpers en een bril, geen goede combinatie. Na poging 10 heb ik opgegeven en ze maar aan de kant geslingerd.

Daarnet lag ik ze liggen en dat was meteen mijn inspiratie voor dit stukje. Ligt het aan de wimpers waar ik toch vrij veel geld voor het gegeven? Ligt het aan mijn oogvorm, of is dit misschien mijn zwakke punt in mijn vrouwelijkheid?

Feit is dat ze voor het feest niet aandoe. Misschien haal ik een goedkoper simpeler paar, ééntje waar ik wel mee kan knipperen en niet lijk op een ontsnapte glitterbol. Ik hou je op de hoogte!

