3 – Daten in de herfst (Lillies favorieten)

door lilliessecretdiary

large1

bron foto

Het is al weer een tijdje mijn favoriete seizoen: de herfst. Ik weet dat er enkelen zullen zijn die mij gek verklaren, want waarom verkies ik dit grauwe, regenachtige seizoen boven de mooie lente en de warme zomer? Wel daar moet ik niet lang over nadenken. Ik hou van de gezellige sfeer die de herfst uitstraalt, met de blaadjes die van de bomen vallen en de warme dekentjes die boven gehaald worden. Gezelligheid alom en vandaag vertel ik mijn 5 favoriete dates om samen met het lief (of gewoon een vriendin) te doen op een mooie (of regenachtige) herfstdag.

1. Boswandelingen
Het lief is nochtans geen liefhebber van wandelen. Meestal moet ik hem zelfs uit de zetel sleuren om mee te gaan. Maar eenmaal we in het bos zijn merk ik dat hij ook geniet van de frisse lucht en de bladeren op de grond. Het hoeft trouwens geen wandeling te zijn die uren duurt, gewoon even de buitenlucht in is genoeg. En wanneer je thuis een hondje hebt rondlopen is het nog leuker om deze mee te nemen op de wandeling. Wat ik deze herfst nog wil doen is een dekentje en een thermosfles vol warme koffie/chocomelk meenemen. Gewoon een rustig plekje zoeken in het bos en even genieten van de natuur om je heen (pst: dat warme dekentje delen maakt het meteen een heel stuk gezelliger).
2. Filmmarathon
Wat wij heel vaak doen is een filmpje kijken onder de warme dekens. Het liefst een echte klassieker die we al een hele tijd niet meer gezien hebben (grease, dirty dancing, ..) Om het nog extra te halen gaan we soms eerst naar de supermarkt achter allerlei frituurhapjes. Die zetten we dan allemaal op de salontafel en eten we tijdens de film. Heel ongezond, maar wel superleuk en gezellig!
3. Cinema
Als we een filmpje willen kijken maar niet thuis willen blijven gaan we altijd in comfy stijl naar de cinema. Hiermee bedoel ik dat ik me niet speciaal omkleed maar gewoon in mijn training en make-uploos naar de cinema ga (ik bedoel, er is toch niemand die je in het donker ziet). Heel leuk en gezellig. Mijn tip: als het in de cinema koud kan worden, neem dan een hele grote warme sjaal die je over je kan leggen tijdens de film.
4. Bezoek een vreemde stad
Vooral in de herfst bezoeken we vaak een stad waar we nooit eerder kwamen. Geen idee waarom maar die vallende bladeren geven de stad meestal een prachtige sfeer! Gewoon de auto in en even rondslenteren in de straten. Meestal zoeken we dan een leuk restaurantje om iets te eten of praten we bij in een rustig cafeetje. Dit is voor mij de leukste date die er is. Gewoon met z’n tweetjes even een nieuwe omgeving ontdekken, romantiek gegarandeerd!
5. Zee!
Mijn favoriete plek (naast het bos) is de zee. In de herfst is het er heerlijk rustig en het is de perfecte plek om er eens goed uit te waaien. Warme kledij is noodzakelijk maar een warme koffie of choco kan ook al wonderen doen. Meestal combineren we ons bezoekje aan de zee met een lekkere (alchoholvrije) cocktail in de Panne (leuke cocktailbar daar!!) En na wat lekkers gegeten te hebben (hamburger) keren we rustig terug naar huis. De perfecte zondagmiddag!

Tuurlijk zijn er nog ontelbaar veel dingen die je met je vriend kan doen: bezoek eens een zoo, een museum, ga eens naar een plek waar je anders niet naartoe zou gaan of ga kastanjes rapen om er daarna een lekkere taart mee te bakken. Daten hoeft echt niet duur te zijn. Jullie tips zijn altijd welkom!

