5 – Lillie zoekt een winterjas

door lilliessecretdiary

oooo

Vorige week bracht ik mijn zaterdag door in het prachtige Gent. Reden van mijn bezoek? Ik was op zoek naar een nieuwe winterjas en ik dacht daar wel mijn ding te vinden. Want ik bedoel, ik ben nu eenmaal niet zo’n kieskeurig meisje – wauw dat kwam er vreemd uit, haha – als het om kleren gaat dus (even ter verduidelijking).

Voor ik vertrok had enkele had ik een lijstje gemaakt

1. Ik wou zo’n mooie nette mantel
2. Liefst in een fel, vrolijk kleurtje
3. Of in zo’n mooi stijlvol bruin
4. Hij mocht niet te lang zijn
5. Maar ook niet te kort

Geef toe, toch niet zo’n grote waslijst hé? Dus vol goede moed begon ik de winkelstraat af te lopen, winkel in – winkel uit. En ik had meteen prijs, zo’n wollige mooie mintgroene jas lachte me vanuit de etalage toe en eerlijk is eerlijk, mijn hart sloeg meteen enkele tellen over. Tot ik binnen kwam. Mijn mooie jas lag een klein beetje boven mijn budget. Oké, oké een klein beetje veel. Hoe leuk ik hem ook vond, er zat niets anders op dan de winkel terug buiten te lopen, zonder jas, enkel met een gebroken hart.

Volgende winkel dan maar, ik zag er een prachtige bruine jas. Zo eentje zoals boven in het prentje. Hij had een geweldig model, was ontzettend warm, was in korting (altijd goed) en was dus perfect om mee te nemen naar huis. Helaas helaas, de smal leek uit de winkelrekken verdwenen te zijn (echt in alles, jurkjes, t-shirts, rokjes?) en dus was het weer niets. Of jawel want natuurlijk vond het lief er zijn droomjas. En eerlijk is eerlijk, hoe goed hij met die jas stond, wel dat maakte mijn humeur meteen een stuk vrolijker.

Na een lekkere lunch, waar we Gunther Levi spotten (waah!!) ging de zoektocht verder, zonder resultaat. De ene jas maakte me een lillieputter, de andere was te kort, nog een andere kwam tot halfweg mijn benen en nog een andere deed me er net iets te dik uitzien.

Mijn laatste stop, een ontzettend leuke tweedehandswinkel. Het was weer meteen prijs, zo’n prachtige ouderwetse mantel keek me vanuit het rek aan, hij was betaalbaar en had een heel leuk patroontje. Terug liefde op het eerste gezicht! Tot ik hem aandeed. Het is bijna niet te geloven maar er kon nog iemand bij (smal? Zal wel, een extra large ja). En dan gaf ik het op en verwende ik me maar met een portie mc donalds.

En dat was het verhaal van mijn eerste zoektocht naar een leuke winterjas. Volgende poging, het internet. Wie weet vind ik daar wel mijn droomjas, ik hou je op de hoogte.

Prettige zaterdag!

