9 – Open when letters (100 ideeën)

door lilliessecretdiary

handwriting

Bron foto

Zondag vertelde ik jullie over het cadeau dat ik aan het lief gaf voor zijn verjaardag. En aan de reacties te zien vonden jullie ‘the open when letters’ net zo leuk als ik.

Ik had jullie een lijstje beloofd met ideetjes voor brieven en maandagmiddag had ik er mij even goed voor gezet. Een kop koffie bij de hand en een blad papier (gelukkig maar, want uiteindelijk ging er iets mis met het opslaan!) en bedacht ik maar liefst 100 onderwerpen die je voor je brieven kunt gebruiken. En om jullie helemaal op weg te helpen heb ik onderaan dit artikel nog een paar foto’s gezet, gewoon als inspiratie. En dan kunnen we er zondag echt aan beginnen, want dan toon ik jullie wat ik in het lief zijn eerste brief gestopt heb.

Maar dat is voor zondag, nu de lijst van 100 onderwerpen.

  1. Open wanneer je deze brieven krijgt (nu dus)
  2. Open wanneer je me een beetje mist
  3. Open wanneer je me heel erg mist
  4. Open wanneer je een slechte dag hebt
  5. Open wanneer je een knuffel wilt
  6. Open wanneer je een klein dipje hebt
  7. Open wanneer je het even niet meer ziet zitten
  8. Open wanneer je een moeilijke beslissing moet nemen
  9. Open wanneer je twijfelt
  10. Open wanneer je je verveelt
  11. Open wanneer je ziek bent
  12. Open wanneer je in het ziekenhuis ligt
  13. Open wanneer ik in het ziekenhuis lig
  14. Open wanneer je verdrietig bent
  15. Open wanneer je moet wenen
  16. Open wanneer er iets ergs gebeurd
  17. Open wanneer je wilt lachen
  18. Open wanneer je je even een superheld wilt voelen
  19. Open wanneer je je sexy wilt voelen
  20. Open wanneer het de tijd van de maand is
  21. Open wanneer je in een stoute bui bent
  22. Open wanneer je het warm hebt
  23. Open als de Sint langskomt
  24. Open op Halloween
  25. Open een week voor Kerstmis
  26. Open op Kerst
  27. Open op 1 januari
  28. Open op Valentijn
  29. Open een week voor Valentijn
  30. Open na Valentijn
  31. Open op je verjaardag
  32. Open op Pasen
  33. Open op moederdag
  34. Open op vaderdag
  35. Open wanneer we .. jaar samen zijn
  36. Open als je alleen op reis gaat
  37. Open als ik alleen op reis ga
  38. Open als we samen op reis gaan
  39. Open wanneer je alleen thuis bent
  40. Open als we een huisje kopen
  41. Open als we gaan samenwonen
  42. Open als je nadenkt om die ene vraag te stellen
  43. Open op de dag voor we gaan trouwen
  44. Open op je vrijgezellenfeest
  45. Open wanneer we gaantrouwen
  46. Open op onze huwelijksreis
  47. Open als ik je vertel dat je papa wordt
  48. Open als ik je vertel dat je oma/opa wordt
  49. Open als we samen een hondje kopen
  50. Open als we een slechte periode hebben
  51. Open als we ruzie hebben (mijn schuld)
  52. Open als we ruzie hebben (jouw schuld)
  53. Open als we weer die ene discussie hebben
  54. Open als je wilt weten waarom ik verliefd op je werd
  55. Open als je het gevoel hebt dat ik je niet vertrouw
  56. Open als je mij niet vertrouwt
  57. Open als ik de telefoon niet beantwoord
  58. Open als we elkaar even niet zien
  59. Open als je we niet samen slapen
  60. Open wanneer je als eerste wakker bent
  61. Open wanneer je niet kan slapen
  62. Open wanneer je niet uit bed wilt
  63. Open wanneer je een kus wilt
  64. Open wanneer je zin hebt in een dag niets doen
  65. Open wanneer je een dagje weg wilt
  66. Open wanneer je tijd voor jezelf wilt
  67. Open wanneer je een mannenavond wilt
  68. Open wanneer je je rijbewijs haalt
  69. Open wanneer je voor je rijbewijs faalt
  70. Open wanneer je je eerste auto koopt
  71. Open wanneer ik mijn rijbewijs haal
  72. Open wanneer je in de file staat
  73. Open wanneer je een lange autorit moet maken
  74. Open wanneer je een roadtrip wilt maken
  75. Open wanneer het zomer wordt
  76. Open wanneer het herfst wordt
  77. Open wanneer het winter wordt
  78. Open wanneer het lente wordt
  79. Open op een regenachtige dag
  80. Open als de zon heel hard schijnt
  81. Open als je een meidendag wilt (brief voor mama, vriendin)
  82. Open als ik start met studeren
  83. Open als jij start met studeren
  84. Open als je een belangrijk examen hebt
  85. Open als je goede cijfers haalt
  86. Open als je slechte cijfers haalt
  87. Open als ik afstudeer
  88. Open als jij afstudeert
  89. Open als je een geheimpje wilt weten
  90. Open als je in een avontuurlijke bui bent
  91. Open als je bang bent
  92. Open als je zin hebt om deze brief te openen
  93. Open wanneer ik het je zeg
  94. Open wanneer je niet weet hoe je die aardappelen moet koken
  95. Open wanneer er niets op tv is
  96. Open wanneer je iets gênant hebt meegemaakt
  97. Open wanneer je mister grumpy bent
  98. Open wanneer je wilt weten waarom je het beste vriendje bent
  99. Open wanneer je wilt weten waarom ik het beste vriendinnetje ben
  100. Open wanneer je wilt weten waarom je de beste mama bent

Wel dat zijn ze alle 100. Heb je zelf nog een ideetje, schrijf het gerust in een reactie (of stuur me een mailtje, altijd gezellig!). Ik ga ze niet alle 100 uitwerken maar je zult er toch enkele van de lijst zien passeren.

Om jullie nog wat inspiratie te geven over hoe je die brieven nu leuk kunt versieren heb ik de leukste ideeen van pinterest geplukt. Had ik deze maar gezien voor ik er aan begon (ging mijn brieven heel wat leuker gemaakt hebben, ik bedoel zie die schatkist! Supertof toch!!).

PicMonkey Collage

PicMonkey Collage1

PicMonkey Collage2PicMonkey Collage4

Wel dit was een lang artikeltje. Ik hoop dat jullie er mee aan de slag kunnen. Zondag dus de eerste uitgewerkte brief. Ik word hier zo enthousiast van!!

Tot morgen x

