11 – Photo a week (nieuw)

door lilliessecretdiary

DSC_0150Vorige week vertelde ik jullie over een uitdaging die ik hier op mijn blogje aanga. Namelijk de photo a week challenge. 30 woorden, waarbij ik elke vrijdag een foto neem en waarover ik een klein verhaaltje vertel. Vandaag is het voor echt en begin ik met het woord ‘nieuw’. En ik heb niet lang moeten zoeken naar een verhaal.

Afgelopen maandag deed ik iets wat ik nog nooit eerder gedaan had. Hou je vast, ik ging voor het eerst in mijn leven alleen op wekelijkse boodschappen. Als kind ging ik (natuurlijk) eens naar de slager en bakker. Zelfs naar de supermarkt, maar dan kon ik alles nog meenemen met mijn fietsje.

En dus kroop ik maandagmiddag met mijn boodschappenlijstje achter mijn stuur. De koffer lag vol met zakken zodat ik mijn boodschappen netjes zou kunnen klasseren en ik had er zelfs aan gedacht om de klantenkaart mee te nemen. Ik was er volledig klaar voor. Na een autoritje fietsers (die zomaar de rijbaan opreden) ontwijken kwam ik aan op de parking. En ik had geluk want er was nog ontzettend veel plaats zodat ik zonder al te veel stress mijn autootje kon parkeren.

Ik moet zeggen dat ik me heel volwassen voelde, zo met mijn zakken in de hand, klaar om boodschappen te gaan doen. Maar toen ik mijn kar wou nemen ging het mis. Ik ontdekte namelijk dat ik niets van kleingeld bij me had. Of jawel, allemaal rostjes maar daar kon ik natuurlijk de kar niet mee loskrijgen.

En daar stond ik dus. Met een kar die nog vast hing aan die ervoor. Vragen om geld te wisselen zat er niet in want, hoe kan het ook anders, was ik helemaal alleen op de parking van de supermarkt. En de winkel zelf binnengaan om daar mijn briefje te wisselen, wel eerlijk, daar had ik zelfs niet aan gedacht.

Want wat deed ik, ik ging naar de C&A (die toevallig naast de supermarkt ligt) en besloot daar het goedkoopste te kopen dat ik in de winkel kon vinden. Again, gewoon vragen om mijn geld te wisselen, daar had ik niet aan gedacht. Uiteindelijk vond ik een setje oorbellen in de sale voor 3 euro. Ideaal dus want na het betalen had ik de 2 euro die ik zocht.

Het winkelen zelf, wel dat ging prima. Leuker zelfs dan ik had gedacht! En ik heb er zelf een setje nieuwe oorbellen aan over gehouden, en wat wil een vrouw nog meer?

Fijne vrijdag en ik spreek jullie morgen xx

