12 – Lillie wil knutselen

door lilliessecretdiary

Papieren hoedjes op het hoofd? Toeters in de hand? Zak confetti binnen handbereik? Oké, dan gaan we nu even een feestje bouwen. Waarom? Wel vandaag is het officieel herfstvakantie. Na een week gesukkel met ziek zijn, dit niet willen toegeven en dus nog zieker worden kan ik me vandaag eindelijk verwennen met een dagje niets doen (luxe!).

Maar dat het vakantie is wil niet zeggen dat ik de hele week op mijn lui gat zal zitten, neen, mijn neefje komt enkele dagen spelen en dus mag tante entertainer van dienst zijn.Toen ik hem vroeg wat wou doen antwoordde hij ‘knutselen’ en dus ging tante maar op zoek naar enkele leuke knutselideetjes (op kleuter niveau dan toch). Op pinterest vond ik veel te veel leuke dingen die ik zelf eens wou uittesten. Maar met kinderen weet je nooit en dus heb ik er vijf uitgekozen om samen eens te proberen. Welke dat zijn, toon ik jullie vandaag.

Volgende week komt er dan een extra artikeltje waarin ik de resultaten toon. Een soort van ”does this pin really works?” maar dan de kindereditie. Perfect als je zelf een peuter/kleuter rondlopen hebt of je even je neefjes of broertjes moet entertainen.

PicMonkey Collage (2)

1. Kiekeboe huisjes: Mijn neefje begint het verstoppertje spelen/kiekeboe doen helemaal te ontdekken. Daarom denk ik dat hij deze huisjes geweldig gaat vinden. Ik bedoel, een diertje achter een deurtje, daar ging ik als kleuter ook heel enthousiast over geworden zijn. Al moet ik nog even op zoek naar zo’n leuk versierd papier.

2. Gestempelde boom: Hoe vuiler, hoe toffer. Althans volgens het neefje. En dus denk ik dat deze boom ook wel een hit kan worden (ofwel een hele grote kliederboel). In elk geval wil ik het stempelen zelf ook eens uitproberen. (Wie is er eigenlijk het kind?)

3. Bladeren versieren: Het is herfst dus ik wou zeker iets in dit thema. Misschien combineren met een boswandeling en dan samen de blaadjes verven als diertjes. Lijkt me in elk geval een leuke middagactiviteit.

4. Uiltjes: Ik hoop zo dat hij ook zo enthousiast is over deze uiltjes! Hoe leuk zijn die, ik denk dat wanneer hij deze niet wil maken, ik ze gewoon zelf eens uitprobeer. Haha.

5. Stempelen: Dit zal hij ook geweldig vinden. Hij vind stempelen ontzettend leuk en als hij een varkentje of kuikentje mag stempelen wel dan zal hij heel gelukkig zijn (denk ik.) Lijkt me trouwens ook heel erg mooi om daarna in te kaderen en in zijn kamer te hangen (al zal ik dat dan moeten overlaten aan zijn mama).

Met kinderen weet je natuurlijk nooit en wie weet heeft hij volgende week helemaal geen zin meer om te knutselen, maar ik hoop echt dat ik jullie het resultaat van onze knutselmiddag zal kunnen tonen! Mijn favoriet: de uiltjes (al vrees ik dat deze net iets te moeilijk zullen zijn).

Fijne zaterdag!

