14 – Open when letters: nu

door lilliessecretdiary

large (1)

bron foto

Vandaag beginnen we echt aan de ‘open when letters’. Als je nu totaal geen idee hebt waar ik het over heb, klik dan even hier of hier. Het leek me het meest logisch om bij het begin te beginnen. En dat is de brief die de persoon aan wie dit cadeau geeft, het eerst opent. Namelijk, de ”open when.. nu” brief.

Ik heb vier ideetjes uitgewerkt, inclusief linkjes. Heb je zelf ideetjes of maak je deze brieven stuur me dan zeker een mailtje met enkele foto’s (lilliessecretdiary@outlook.com) Ik zou het leuk vinden als ik een apart artikeltje zou kunnen maken met jullie ideetjes!

Oké, terug naar het onderwerp van de dag. De open nu brief.

In deze brief vertel je hoe dit cadeau werkt. Je kunt schrijven dat dit een stapel brieven zijn die enkel mogen geopend worden als het op de envelop staat. Maar schrijf gewoon in de brief wat je wilt. Inside jokes, leuke verhaaltjes of voor je vriend wat stoute praat. Je kent je vriend/vriendin/moeder het best dus doe gewoon wat zij het leukste vinden.

En nu het allerleukste deel, de enveloppen vullen. Dit kan je volledig naar eigen budget doen dus als je enkel de brief erin wilt, gewoon doen!

brief 1

Dit is wat er in mijn envelop zat. Ik gaf de brieven namelijk voor het lief zijn verjaardag en het leek me wel tof om in dat thema te werken. In de envelop stopte ik dus

1. De brief (of course)
2. Zelfgemaakte hartjesconfetti
3. Een ballon
4. Een kaarsje (om later op een cupcake te zetten)
5. Een kaartje
6. Een paar extra cadeautjes

Het kaartje heb ik wat 18+ gemaakt (ja dames ik ben al een eindje in de 20 en dat hoort er dan eenmaal bij) en ik schreef er enkele hints op over een pakje dat hij daarna mocht uitpakken. Met dat pakje bedoelde ik ‘ik’ (I know, cheesy) maar hij vond het een leuk idee. (Ik ook trouwens, was eens wat anders dan gewoon het bed induiken) Het kaartje heb ik gewoon zelf gemaakt. Leuke afbeelding gezocht op google en uitgeprint op hard papier. Dan nog wat versierd en klaar.

Bij de brief had ik ook enkele aparte cadeautjes gestopt (het was zijn verjaardag dus) en ik had deze allemaal afzonderlijk verpakt. Op elk pakje stond een uur. Ik had in totaal 4 extra pakjes. 2 zelfgemaakte en een zak snoep en een tijdschrift over zijn favoriete hobby moto’s (kun je nooit mee missen!).

De zelfgemaakte pakjes waren een boekje met coupons. Zelfgemaakt (komt nog een aparte DIY van) en viel heel erg in de smaak (beter dan ik had verwacht). Ik vond trouwens een site waar je de coupons gewoon gratis kan afprinten (wel in het engels). Linkje

En het tweede pakje was eigenlijk eentje om te lachen, maar viel natuurlijk weer het best in de smaak (typisch jongens). Ik kocht een heel goedkoop fotolijstje bij de zeeman en drukte op een blad ‘break glass in case of emergency’ af. Daarbij plakte ik een 2 euro stuk en een condoom. Dat blad stopte ik het lijstje, en voila. Voor de rokers is het ook leuk om er een sigaret en aansteker bij te steken. Je kunt ze trouwens ook gewoon op internet kopen (met chocolade) Linkje maar stiekem vind ik de prijs hier heel erg overdreven. (Willen jullie hier ook een DIY van?)

brief 2

Ik ben heel hard aan het twijfelen of ik deze brieven ga maken voor Moederdag. Het lijkt me zo’n lief cadeautje en ik weet zeker dat mijn moeder dit echt zou appreciëren. Met dit in mijn achterhoofd heb ik alvast even bedacht wat ik in de envelop zou steken:

1. Confetti
2. De brief
3. Een foto van het gezin (of enkel jij en je moeder)
4. Een lief moederdagkaartje
5. Een boeketje bloemen (of 1 mooie roos)
6. Een avonturen boekje

Het fotolijstje in deze collage vind ik echt leuk gemaakt. Ik ga het zelf even proberen te maken maar volgens mij hebben ze gewoon een lijstje gekocht (vind je heel goedkoop in de kringloopwinkel) en hebben ze vlaggetjes uitgeknipt en bestempelt met letters (vind je oa. in de Hema). Die vlaggetjes aan een touwtje hangen, een leuk achtergrondje uitprinten en daar je foto opkleven. Het effect vind ik alvast heel leuk.

En dan het avonturen boekje. Dit wordt dit jaar sowieso mijn moederdagscadeautje. Mijn inspiratie vond ik hier (met gratis download). Maar het is allemaal in het Engels en ik vrees dat mijn mama daar niets van zal begrijpen. Daarom ga ik het zelf uitwerken in het Nederlands. Geen nood, je zult nog wel van dit project horen.

Waarom ik er een bloem zou bijsteken? Ik geef graag bloemen en geef toe je mama kun je toch nooit genoeg in de bloemetjes zetten?

brief 4

Ik heb zelf geen plannen om deze te maken. Maar het lijkt me wel een tof cadeautje voor je beste vriend/vriendin. Zo zie je maar dat je echt geen vriendje hoeft te hebben om van die cheesy cadeautjes te maken. Ik heb even nagedacht wat ik aan mijn beste vriendin zou geven en dit is eruit gekomen:

1. De brief
2. Confetti
3. Een leuke foto van ons samen
4. Een leuk kaartje
5. Een nagellakje
6. Een meidenfilm

Dat nagellakje en film moeten waarschijnlijk wat extra uitleg hebben. Wel hierbij kun je zeggen dat ze deze voorlopig goed moeten bijhouden. In andere brieven kun je dan een spa-meidenavond (nagellakje!) organiseren en een sleepoverparty (film) kan dan niet ontbreken.

In het kaartje kun je schrijven hoeveel je vriendin voor je betekend. Misschien kun je haar bedanken omdat ze er voor je was in moeilijke dagen of gewoon omdat je zoveel met haar kan lachen. Dit zal wel geapprecieerd worden!

brief 3

Valentijn is volgens mij ook het perfecte moment om deze brieven cadeau te doen. Wat ik voor deze gelegenheid in de brief zou stoppen:

1. De brief
2. Hartjesconfetti (of rozenblaadjes)
3. Een foto van jullie samen
4. Snoep in de vorm van een hartje
5. Een leuke valentijnskaart
6. Een uitnodiging voor een date

Rozenblaadjes in de envelop lijken me leuk omdat het meteen voor een romantische sfeer zorgt. Die hartjesconfetti, wel die heb ik zelf uitgeknipt. Ik heb een A4 vol getekend met hartjes, die dan ingekleurd en uitgeknipt. Het is een heel werk, maar het resultaat is wel leuk.

Snoep kan ook niet ontbreken. Ik merk dat dit het meest geliefde cadeau is van het lief. Het is ondertussen een soort van ritueel geworden dat hij bij elk cadeautje een zak snoep krijgt. In de Hema verkopen ze trouwens heel erg lekkere snoepjes voor 1euro! per zak. Aanrader!

De uitnodiging voor een leuke date. Wel daarin kun je zo creatief zijn als je zelf wilt. Wanneer het bijna Valentijn is verklap ik jullie welke date ik gepland heb (nu nog niet, in case het lief nu zou meelezen) maar neem hem mee naar een leuk restaurantje, of maak een romantische wandeling langs het water (neem dan zeker een dekentje en een mandje gevuld met bubbels en hapjes mee). Of versier het huis met kaarsjes en kook iets lekkers (of haal chinees). Een romantisch filmpje erbij en een geslaagde Valentijn!!

Wel dit is een lang artikeltje geworden. Hopelijk hebben jullie er wat ideetjes uit kunnen halen. Volgende week werk ik een tweede brief uit (het lief heeft er ondertussen al enkele open gedaan, dus ik kan weer een eindje verder).  Die brieven zijn toch zo leuk om te maken!! 

Oké, ik ga dit niet meer langer maken. Nog een fijne dag en ik spreek jullie morgen. x

