15 – Lillie test uit: de to-do lijst

door lilliessecretdiary

large

bron foto

Zoveel werk, zo weinig tijd
– Wel dan moet je maar leren plannen –

Dit is een artikel speciaal voor alle mensen die net als nog nooit het nut van de to-do lijsten begrepen heeft.

Hoe ik mezelf het best zou omschrijven? Een hele grote chaoot. Ik zeg altijd dat mijn agenda in mijn hoofd zit en tot enkele maanden geleden had ik gewoon geen eigen agenda. Tuurlijk vergat ik dan dat we die dag test hadden of moest ik me haasten om toch nog op tijd bij de tandarts te geraken. Sinds ik voor school een agenda aangeschaft heb gaat het al een stuk beter om alles te onthouden. Geen gedoe meer met uitvluchten te bedenken omdat ik die taak vergeten te maken had.

Maar sinds ik mijn blog heb, zit ik met een ander probleem. Ik heb ontdekt dat er meer tijd kruipt in zo’n stukje tekst dan dat je op het eerste gezicht zou denken. Even een overzichtje:

1. Je moet bedenken over wat je wilt schrijven
2. Soms is het nodig om wat extra informatie op te zoeken (want je wilt geen leugens vertellen)
3. Er moeten leuke foto’s gezocht worden die bij het blogbericht passen
4. Of de foto’s moeten zelf genomen worden (en nog wat bewerkt)
5. Soms moet er nog een collage bij (en daar kruipt heel wat werk in)
6. En dan moet je nog beginnen schrijven

Tuurlijk neemt een bericht zoals gisteren meer tijd in beslag dan wat ik nu schrijf en net dat moet ik nog allemaal uitzoeken. Daarbij komt dat ik meteen een goed blogritme wil (1 bericht per dag) en dat ik ook nog eens wil afstuderen met goede resultaten. Kort samengevat, ik leg mezelf heel wat werk op in veel te weinig tijd.

Daarom ook dat ik voor mezelf een systeem nodig heb waar ik alles netjes kan plannen. Mensen die me kennen en dit lezen zullen nu even met de slappe lach zitten want eerlijk, ik en plannen dat gaat echt niet samen. Maar ik daag mezelf uit en de komende maand wil ik werken met een heuse to-do lijst. Op 29 november vertel ik jullie dan wat ik ervan gemaakt heb en of een chaoot als ik, echt verslaafd kan worden aan lijstjes maken.

Ik wil het grondig aanpakken (dat klinkt nu echt wel serieus) en dus ga ik eenerzijds de ouderwetse manier testen (notitieboekjes) en anderzijds de moderne digitale manier (wunderlist). Ik ben benieuwd.

Ik ga nu even aan de slag om zelf zo’n leuk notitieboekje te maken, voor nu enkele ideetjes die ik van pinterest haalde. (jep, ik heb een pinterest verslaving) Binnenkort mijn eigen boekje in een DIY. Dat hertje vind ik echt super! Ah, het plannen is meteen al een heel stuk leuker geworden, vinden jullie ook niet?

notebook collage

Tips zijn trouwens altijd welkom.
Nog een hele leuke dag en ik spreek jullie morgen! x

 

 

