16 – Halloween date

door lilliessecretdiary

brieven 5

Halloween is mijn favoriete feest, dan ben ik verkleed in een griezelbeest
– Als ik dit liedje begin te zingen, is Halloween heel dichtbij!-

Het lief en ik zijn ondertussen drie jaar samen. Als je nagaat dat sommige koppels 50 jaar getrouwd zijn, zijn onze drie jaartjes dus nog niet echt lang. Maar toch begint de sleur er af en toe in toe komen. We kennen elkaar ondertussen door en door en dus weten we welke cafés we het leukst vinden, hebben we gewoontes ontwikkelt en het nieuwe begint er wat af te geraken.

Daarom vind ik het leuk om het lief af en toe met iets nieuw te verrassen. Vrijdag is het Halloween en dus heb ik een volledige date in elkaar gestoken. Inclusief trick or treat, filmavond, verkleedspelletje, eten en een cadeautje om de avond mee af te sluiten. Alles volledig in Halloweenthema. Voor mij is het nog even wachten om de date uit te testen (lief is namelijk niet thuis op Halloween) maar het leek me wel leuk om mijn plannen met jullie te delen. Zo kunnen jij en je vriend vrijdag misschien op Halloween date.

Mijn favoriete website om ideetjes voor dates op te doen is ‘the dating divas’. Ze hebben daar zo’n leuke dingen! De credits van deze Halloween date gaan dus naar hen, want uiteindelijk hebben zij alles bedacht. Ik heb hun ideetjes gewoon uitgewerkt en samengevoegd tot 1 grote date.

Wel dat is genoeg inleiding, op naar de date.

brieven 1

Ik koos drie dates van ‘the dating divas’ en ik voegde deze tot 1 geheel. Het is dus een date die enkele uurtjes duurt. Ik had gedacht om alles te vertalen en mijn ontwerpen via de computer te maken (lekker snel) maar mijn printer besliste daar anders over. En dus heb ik alles met de hand uitgewerkt. Niet zo mooi als ik in gedachten had, maar het is het idee dat telt.

Hier zijn de drie dates waar ik mijn inspiratie haalde:
1. Trick or Treat
2. Peek a boo
3. Hocus Pocus

 

1. De uitnodigingbrieven 2

Met dat het lief niet thuis is heb ik de uitnodiging gegeven via een ‘open when letter’. Lekker makkelijk want zo weet hij wanneer hij zich vrij moet houden, weet hij al iets van het thema maar weet hij niet wat hem te wachten staat. Woon je wel samen leg de uitnodiging gewoon ergens in huis (of in zijn auto). Als hij hem vind zal hij wel zo nieuwsgierig zijn dat hij na zijn werk meteen naar huis komt.

2. Trick or Treat

brieven 7

Halloween kan niet zonder Trick or Treat. Al is dit net iets anders dan wat de kindjes doen. Deze Trick or Treat gebeurt namelijk gewoon in huis. Hoe gaat het nu juist te werk? Wel hierbij horen 6 kaartjes, veel snoep en 5 huisnummers. In elke kamer plak je een huisnummer, leg je een kaartje en een stuk snoep. Hier een overzichtje van hoe ik het gepland heb:

Kaartje 1: Deze hang je aan de voordeur (of in de gang) samen met een grote plastic zak. Deze kan hij dan gebruiken om het snoep te verzamelen.

Kaartje 2: Je hangt huisnummer 1 aan de deur van de living. In de zetel kun je het tweede kaartje leggen samen met een zakje vampierentanden (of hoe noem je die snoepjes?).

kaartje 3: Huisnummer 2 hangt in de keuken. Het kaartje kun je in de frigo leggen samen met een toverbal. (Zo’n grote bol die veranderd van kleur, was ik vroeger echt gek op!)

Kaartje 4: Huisnummer 3 kun je aan de badkamerdeur hangen. In de lavabo leg je een zakje m&m’s.

Kaartje 5: Huisnummer 4 hang je in het toilet (of in de kinderkamer), bij dit kaartje kun je een zakje zuurtjes leggen.

Kaartje 6: Huisnummer 5 hoort bij de slaapkamer. Als je enkele de trick or treat wil spelen, dan kun je op bed wachten met het kaartje in de hand. Ik heb ervoor gekozen om bij dit kaartje een zaklamp en een brief te leggen. Wat hij daarmee moet doen vertel ik in het volgende deel.

3. Peek a boo 

brieven 3

In het briefje dat je in de slaapkamer legt hoort dit briefje. Het is de bedoeling dat je je leuk verkleed en je ergens verstopt (liefst waar het donker is). Je vriend kan dan op zoek naar je met zijn zaklamp. Je kunt het zo moeilijk maken als je wilt en je kunt dit natuurlijk ook zo vaak spelen tot je het beiden beu bent.

Nog een ander idee is dat je het hele huis donker maakt en zijn verkleedkleren verstopt, dan kan hij in hij donker op zoek naar die kleren (ondertussen kun je hem dan eens goed laten schrikken).

Eens hij je gevonden heeft geef je hem de derde envelop. Dit is meteen het laatste deel van deze date.

4. Hocus Spocus

Het lief heeft zijn snoep verzameld, jullie hebben beiden je verkleedkleren aan en dus is het tijd voor dinner & movie. Misschien kun je op voorhand al enkele snacks voor tijdens de film klaarmaken of je kunt heel uitgebreid gaan met een zelfgemaakt etentje. (Hier vind je leuke ideetjes!). Het lijkt me wel gezellig wanneer je enkel kaarsjes laat branden tijdens het eten.

Na het eten is het tijd voor de film. Hier kun je zo eng gaan als je wilt, maar wij zijn beiden geen liefhebber van het horrorgenre en dus kies ik voor maar Hocus Pocus (nog nooit gezien trouwens).

Na de film mag het lief zijn pakje openen. Hierin zit een boekje vol spreuken. Laat hem eentje kiezen en betover hem daarna met de spreuk. Romantiek gegarandeerd!

brieven 4

Zoals ik al zei kun je alles gewoon gratis afprinten (in het Engels). Je hoeft er dus helemaal niet zoveel werk als ik in te steken (behalve dan als je printer ook niet wil meewerken).
Wel dit is de volledige date dat ik gepland heb. Ik kan niet wachten om alles uit te proberen en om het lief zijn reactie te zien. Wat doen jullie met Halloween? 

