17 – Lillie wil een plaid breien

door lilliessecretdiary

plaid 4bron foto’s

Zat ik dinsdag nog te zeggen dat ik veel te weinig tijd heb om alles te doen wat ik zou willen. Wel dan kwam ik gisteren op het zotte idee om mijn eigen plaid te gaan breien. Waarom, dat leg ik je vandaag even uit.

Ik ben zot van alles wat fluffy warm en zacht is. En aangezien plaids aan al die voorwaarden voldoet, heb ik sinds kort een lichte plaidverslaving. Ik heb er namelijk eentje op mijn bed, eentje voor in de zetel, eentje ter reserve, eentje ter decoratie,.. En nu wil ik er dus zelf nog eentje maken.

Waarom? Wel vorig weekend kon ik de meest perfecte bureaustoel scoren (maar die verdient een eigen artikeltje, later dus meer) en ik heb dus in mijn hoofd gestoken dat zo’n handgemaakte plaid ongelofelijk leuk zou staan bij mijn nieuwe stoeltje. Dat ik daarna even op Pinterest keek om wat inspiratie op te doen, hielp natuurlijk niet om het idee uit mijn hoofd te zetten. Neen, ik heb ondertussen al een hele map vol met ideetjes van plaids die ik ooit nog eens wil maken. (Hoezo tijd tekort?)

plaid 3

Wanneer ik mijn plaid af zal hebben? Ik hoop heel binnenkort, maar het is zo’n werk dat ik vrees dat het enkele maanden in beslag zal nemen. En hoewel ik het liefst zo’n fancy model zou willen maken (inclusief van die ponpons) moet ik door mijn beperkte brei-kennis beginnen met een simpel patroontje. Zo’n echt ouderwets lappendeken dus. In welke kleurencombinatie ik wil werken? Ik denk grijs, wit en van dat grijs-blauw.

Zo en nu ga ik mijn bureau gaan uitmesten want deze avond komt mijn nieuwe stoel binnen. Ik vind het zo spannend! Ik hoop jullie zo snel mogelijk een foto te kunnen tonen van mijn eigen gebreide deken, maar dat zal waarschijnlijk pas binnen enkele maanden zijn. Maar voor foto’s van mijn nieuwe stoel, daar hoef je zeker geen maanden meer op te wachten!

Nog een leuke donderdag en tot morgen.
xxx

Pst: wist je dat mijn blog ook op bloglovin kunt volgen? Zo mis je geen enkel artikel.

