24 – Lillie en haar fotoboek

door lilliessecretdiary

reizen collage2

Vorige zomer (het lijkt alsof dat al zo lang geleden is) ging ik voor het eerst met het lief op vakantie. Geen verre zon en strandvakantie maar wel een weekje in Duitsland. Niet het meest spannende land maar wel goed voor de portemonnee. Gelukkig hadden we wel strandweer (boven de 30° phoeh) en hadden we het meest geweldige studiootje. Kortom we hadden een geweldige vakantie. Wat leidde dat ik thuiskwam met meer dan 300 foto’s op mijn cameraatje. Oeps.

Toen ik net thuiskwam heb ik meteen alle foto’s uitgezocht (vreselijk werk niet?) en de mooiste in een apart mapje gezet, klaar om die te laten afdrukken. Wonder boven wonder liet ik de foto’s ook echt afdrukken. Enkele foto’s had ik er al ingeplakt, anderen slingerden er gewoon ergens bij. Nochtans had ik zoveel plannen. Ik wou zo’n echte traveldiary maken, je weetwel, tekst erbij, extra documentatie zoeken, de kaft versieren en wat leuke tekeningen maken op de bladzijden.

Helaas, we zijn enkele maanden verder en het stof begon zich te verzamelen op de kaft. Zonde! En dus heb ik er deze dinsdagavond even tijd voor gemaakt. Alle foto’s zijn ingeplakt (bravo voor mezelf) en de extra documentatie is afgeprint. De basis is klaar en dus kan het versieren beginnen. En dat is nu mijn probleem, want eerlijk, ik weet niet hoe eraan te beginnen. Ik weet wel ongeveer wat ik wil maar eenmaal ik eraan begin is het definitief en kan ik het dus niet meer uitwissen. En dat maakt het natuurlijk een stuk spannender. (Het leven van een eeuwige twijfelaar!).

Mijn plan was dus om snel wat inspiratie te zoeken op internet (gevaarlijk!) en dat leidde tot enkele uurtjes opslaan van plaatjes. Ik heb er in elk geval inspiratie van opgedaan. En wie weet zitten jullie ook nog met een fotoboek die dringend gemaakt moet worden, daarom dit stukje tekst.

reizen collage

reizen collage1

Bovenin het artikel zie je mijn ‘lege’ fotoboek (van de hema) en dit weekend ga ik er mee aan de slag. Verwacht geen zo’n kunstwerkje zoals de foto’s hierboven (prachtig toch) want ik vind mijn foto’s toch het belangrijkste, en zo’n kunstenaar ben ik nu eenmaal niet. In elk geval zal ik jullie dan tonen hoe het resultaat geworden is.

En nu heb ik vraag voor jullie, want ik wil heel graag weten of jullie nog jullie vakantiefoto’s afdrukken en in een fotoboek plakken? Of ben ik echt nu ouderwets aan het worden? Haha.

Ik kan al niet meer wachten om eraan te beginnen. Gelukkig hebben we weer een lekker lang weekend voor de boeg (zalig!). Nu moet ik me nog even concentreren op school, al heb ik stiekem al de kerstmuziek als achtergrondmuziek opgezet. (Te vroeg? Neeeee! :D) Tot morgen Xxx

Pst: wist je dat mijn blog ook op bloglovin kunt volgen? Zo mis je geen enkel artikel.

