lilliessecretdiary

25 – A photo a week (doel)

door lilliessecretdiary

20141105_160046

Op Lilliessecretdiary is vrijdag fotodag. Hier vertelde ik over de uitdaging die ik aanging, vandaag gaan we verder met het thema doel‘. En ik had geen betere dag kunnen kiezen om hierover een stukje neer te schrijven. Waarom? Wel dat vertel ik je hieronder.

Toen ik als 18-jarige de middelbare school verliet met mijn diploma in handen was ik ontzettend trots op mezelf. Ik kon de hele wereld aan en ik kon niet wachten om naar de hoge school te gaan. Want daar zou ik de meest fantastische drie jaar van mijn leven beleven. Na de zomervakantie begon ik aan mijn avontuur en het was geweldig!

Ik leerde de meest fantastische mensen kennen, beleefde momenten waar ik terug van moet lachen als ik er nu aan terug denk en leerde mezelf kennen. Ik verdwaalde in de grote stad en ik zat vaak moe in te trein. Maar ik was gelukkig. Helaas waren de cursussen te dik en kon ik die enorme hoeveelheid leerstof niet aan. Het eerste jaar faalde ik dus volledig.

Maar opgeven ken ik niet en dus startte ik opnieuw in een andere richting.  Ik had opnieuw een leuke klas en leerde er enkele meisjes kennen die nog steeds mijn beste vriendinnen zijn. De vakken lagen me iets beter en ik had echt het gevoel dat me het wel zou lukken. Helaas bleek tijdens de examens dat ik opnieuw die grote hoeveelheid leerstof niet aankon. Maar uiteindelijk bracht ik het er nog niet zo slecht van af en ik kon ondanks mijn tekorten toch starten in het tweede jaar.

En daar ging het volledig mis. Ik had een leerkracht die me niet kon luchten, zat opeens in twee klassen (eerstejaars en tweedejaars) en voelde me nergens meer thuis. Ik moest me elke morgen uit bed sleuren om naar de lessen te vertrekken en als ik aan die periode terugdenk kan ik zeggen, wel ik zat niet goed in mijn vel!

Dus maakte ik de moeilijkste keuze ooit, ik stopte gewoon met school en ging even werken. Tuurlijk vroeg ik me af of ik het die leerkracht wel wou gunnen want ook al wil ik de schuld op niemand afschuiven (ik was het die de tekorten had), het is door haar dat ik niet meer zag zitten. Soms denk ik dat ik het echt had gehaald als ik meer steun kreeg van mijn leerkrachten in plaats van dat ze me de grond in boorden. Maar terugdenken aan het verleden helpt natuurlijk niet en als.. blijft als..

Daarom zette ik twee jaar geleden de stap om een hogeronderwijs diploma te behalen op iets lager niveau. De beste beslissing ooit! Ik doe net hetzelfde als die twee jaar in de echte hoge school en ik heb in die twee jaar nog geen tekorten behaald. Beter nog, ik heb het plezier van het studeren opnieuw ontdekt en stiekem vind ik het jammer dat er binnenkort een einde komt aan mijn studententijd.

Waarom ik vandaag voor het woord doel gekozen heb? Vanmorgen heb ik mijn eerste examen van dit jaar. Ik heb er alle vertrouwen in dat het goed zal gaan maar het blijft toch altijd een beetje spannend. Mijn doel voor dit jaar (en komend jaar) is om eindelijk af te studeren, met goede resultaten. Ik ben goed op weg en daar ben ik trots op!

Ik wil dit stukje eindigen met iets wat ik zelf heb ondervonden! Als het minder gaat en je je niet goed voelt, maak die moeilijke keuze, je zult er enkel beter door worden! Laat de mensen zeggen wat ze willen en geef nooit op! Ik ga er misschien iets langer over gedaan hebben dan de gemiddelde student, 2015 wordt wel het jaar dat ik dat diploma eindelijk in mijn handen heb! En die wat als het anders was gelopen, wel dat kan me nu nog weinig schelen. Het is nu dat telt en ik zie mijn toekomst positief!

Wauw dat is een vrij persoonlijk stukje geworden. Maar soms moet het er even uit, en deze blog is daar echt perfect voor! Duimen jullie allemaal mee voor mijn examen? Nog een leuke vrijdag, geef jezelf vandaag even een complimentje en tot morgen! xxx

Pst: wist je dat mijn blog ook op bloglovin kunt volgen? Zo mis je geen enkel artikel

4 reacties to “25 – A photo a week (doel)”

  1. Bianca schreef:

    Leuk geschreven! Heel veel succes!

    Like

  2. Nathalie schreef:

    Wat heb je dit mooi opgeschreven:)
    Liefs Nathalie

    Like

  3. 4.Balou schreef:

    Zo zie je maar, niemand weerhoud je van je dromen! Mooi geschreven en ik vind het top dat je het plezier in studeren weer hebt gevonden!

    http://www.bloglovin.com/blog/13049789

    Like

  4. Northflix schreef:

    Bloggen is inderdaad een prima uitlaatklep!
    Het is inderdaad belangrijk om je gelukkig en positief te voelen.

    Like

Geef een reactie

