lilliessecretdiary

27 – Wat Lillie leerde in de dansles

door lilliessecretdiary

dansen1

Ik weet nog dat ik met open mond naar ‘the great gabsy’ zat te kijken. Niet alleen omdat Leonardo Dicaprio heel erg leuk is om naar te kijken (Deam you titanic!) maar wel omdat ik verliefd werd op de vele dansen in de film. Later bleek dat ze de charleston dansten en terwijl ik naar hun danspasjes zat te kijken kon ik enkel denken, Ik wil ook! Kort daarna ontdekte ik samen met het lief de Lindy Hop (heeft ook invloeden van de charleston) en we besloten om samen om dansles te gaan.

Helaas woon ik ergens in een boerengat en is er geen enkele dansschool in de buurt die lessen Lindy Hop aanbieden. En dus schreven we ons in voor de Swing. Ondertussen zijn we al enkele weken bezig en begint ons dansje vorm te krijgen. Maar behalve shaken leerde ik nog heel wat andere dingen, en tuurlijk wil ik die met jullie delen. Enjoy!

1. All stars zijn geen dansschoenen!
Les 1, ik had totaal geen idee welke schoenen ik aan moest om te dansen en dus speelde ik op veilig en deed mijn all stars aan. Slechtste keuze ooit! Hoewel ze in het dagelijkse leven lopen alsof ik op wolkjes loop ging het in de dansschool al meteen mis. Het hout van de dansvloer was net iets te glad en ik was totaal niet comfortabel omdat ik de hele tijd uitgleed. Misschien was het bij mij gewoon toeval (want ik zie vrij veel meisjes dansen op hun all stars) maar ik ben zoveel makkelijker in mijn gewone danssloefjes.

2. Personal space is heel belangrijk!
Les 4, het lief en ik hadden ons plekje op de dansvloer gevonden. Dicht bij onze tafel (dicht bij onze drankjes) en ver van de spiegel zodat we onszelf niet hoefden te zien klungelen. Ging prima tot we een draaibeweging aanleerden. Het koppeltje naast ons voerde die meteen heel enthousiast uit waardoor ze over de dansvloer zweefden en zomaar onze personal space binnenkwamen. Daarbij kwam dat ze niet teruggingen naar hun plaats en dat het lief en ik moesten springen om geen geplette tenen te hebben. Gelukkig namen ze terug wat afstand toen ik het hen lief vroeg.

3. Blauwe plekken horen erbij!
Als je een dans leert is het normaal dat er af en toe eens iets misloopt. Zo besloot het lief mee te draaien terwijl hij eigenlijk moest blijven staan. Gevolg, onze schouders botsten keihard tegen mekaar, pijnlijk! Maar ik ga soms ook in de fout waardoor ik het lief krab, ergens blijf hangen zodat ik met mijn hard tegen zijn hoofd sla of we gewoon domweg tegen elkaar botsten. Clue van dit stukje: blauwe plekken horen erbij!

4. Niet lachen als er iemand valt!
En dan doet de man naast je opeens voetje lap bij zijn danspartner (per ongeluk natuurlijk) waardoor die gewoon op de grond valt. Tuurlijk zien het lief en ik alles gebeuren. Ik ga eerlijk zijn, ik ben zo’n type die de slappe lach krijgt als ik iemand zie vallen (en het niet erg is natuurlijk) en dus ook in de dansles. Het lief deed nog dat ik niet mocht lachen maar ik kon er niets aandoen. Ik denk dat ik een tweetal keer ons dansje heb moeten doen terwijl ik naar mijn voeten keek voordat ik uit mijn lachbui was.

5. Veranderen van danspartner = blackout!
En dan riep onze dansleraar dat de vrouwen één partner mochten doorschuiven. Mijn eerste reactie was, Leuk! Mijn tweede reactie, oh het lief leidt me wel! En inderdaad je mag je dansje nog zo goed kennen bij je vaste partner, bij de andere partner lijkt het alsof je er niets meer van kan. Op het einde was ik dan ook heel content dat ik mij terug in de armen van het lief kon nestelen.

Voor de lessen had ik er mijn twijfels over, danslessen volgen. We krijgen nog vaak lachende opmerkingen van vrienden en velen vragen ons op de vreemdste plekken om ons dansje te doen (in een overvol café? Yeah right!) maar het lief en ik hebben er zoveel plezier in. We zijn er misschien niet zo goed in, maken nog veel fouten maar dat maakt het nog leuker (en grappiger). En het is gewoon leuk zo’n hobby met zijn tweetjes.

Gisteren hebben we trouwens onze danspasjes voor het eerst op een feestje kunnen uittesten. Maar dat zie je dan wel in de diary van deze week. Vandaag heb ik een luie dag gepland. Even bekomen van hoe druk gisteren wel was en gewoon even een dagje bijkomen. Ik heb trouwens nog twee extra dagen weekend, zalig!! Wat doen jullie nog vandaag? Tot morgen XXX

Pst: wist je dat mijn blog ook op bloglovin kunt volgen? Zo mis je geen enkel artikel.

3 reacties to “27 – Wat Lillie leerde in de dansles”

  1. 4.Balou schreef:

    Heel erg leuk dat jullie samen dansles volgen! Het lijkt me ook heel lastig om elkaars ritme te vinden, wat dat betreft ben ik echt een klungel op de dansvloer haha

    http://www.bloglovin.com/blog/13049789

    Like

  2. Teddy schreef:

    Wat leuk dat jullie samen dansen! Stijldansen is helaas niets voor mij, ik blijf liever bij mijn vertrouwde jazz

    Like

Geef een reactie

