lilliessecretdiary

30 – Lillie’s weekend in foto’s #2

door lilliessecretdiary

images

bron foto

Goedemorgen. Wat gaat een week snel hé. Het lijkt nog gisteren dat ik jullie voor eerst meenam in mijn leven. Vandaag toon ik jullie opnieuw wat ik dit weekend uitgespookt heb. Extra veel foto’s deze keer want ik had maar liefst vijf dagen weekend. Er stonden heel wat leuke dingen op de agenda waardoor het lekker druk was. Helaas ook enkele minder leuke dingen maar dat vertel ik jullie allemaal in dit berichtje. Veel leesplezier.

Vrijdag

faw1

1. Het is echt te gek voor woorden, maar vrijdag had ik mijn eerste examen van dit jaar. What!! Ik ben helemaal nog niet klaar voor examens. Gelukkig is het allemaal goed gegaan en heb ik er een goed gevoel over. Op de foto zie je mijn ochtendritueel op examens, mezelf opmaken boven mijn cursus. Altijd gezellig!
2. Door een overbezetting van klassen moeten we de vrijdag naar een ander schoolgebouw. Luxe hoor want dat is nog geen 5 minuten van mijn huis. Ik kon de dag dus beginnen met een ochtendwandeling. En wat was het vreselijk weer! Regen, wind,.. alles erop en eraan. Stiekem was ik blij dat ik niet Mary Poppins gewijs de lucht invloog.
3. Door mijn examen was ik vroeger thuis dan normaal en kon ik al wat werken voor mijn blogje. Dat was ook mijn plan voor ’s middags. Maar ik kreeg opeens heel wat last van krampen en omdat ik al tegen een verkoudheid aanzat gaf ik aan mezelf toe en keek ik wat vlogs van Jackie. Mijn favoriete daily vlogger. Hebben jullie dit ook dat het zo moeilijk is om al die daily vloggers dagelijks bij te houden?
4. Na een uurtje zielig wezen moest ik van mezelf mijn luie kont uit de zetel hijsen. Ik voelde me nog steeds slecht maar ik ging toch even het blokje om met de hond. Met handschoenen want hoewel het zonnetje er was, was het toch nog frisjes!
5. Tijdens het wandelen kreeg ik een smsje van mijn zus of ik niet mee wou naar enkele winkels. Tegen shoppen zeg ik nooit nee en dus zette ik na de wandeling de hond thuis af en wandelde ik door richting zus haar huis. Na deze wandeling wil ik trouwens foei tegen mezelf zeggen. Ik ga altijd met de auto maar eigenlijk is het prima te voet te doen.
6. Na een half uur file om in het winkelcentrum te komen (Sintgekte!) kwamen we eindelijk aan. Het was het allemaal net niet en ik kwam thuis met een beperkte buit. Een kaartje en pakje voor mijn mama haar verjaardag en deze ongelofelijke leuke drinkbeker. Prima om mezelf wat meer water te laten drinken. Deze komt trouwens van de Blokker.
7. Mijn nichtje bleef slapen dus we speelden nog wat samen. Maar om 8 uur moest ik echt weg richting dansles. We leerden een hele moeilijke draai die leek op de wasmachine (ken je dat nog van in je kindertijd?). We hebben vooral gelachen. Na de dansles hebben we nog een drankje gedaan en zijn  we vrij vroeg naar huis gegaan. Ik heb dan nog naar het einde van dansdate gekeken en om 11 uur zat ik al onder de wol. Goed hé voor een vrijdag!

Zaterdag

faw2

1. Ik besloot mijn dag gezond te starten met een liter water te drinken. Ondertussen werkte ik de hele morgen voor school. Taken, toetsen, ik weet wel wat te doen.
2. Ik voelde me niet zo lekker (verkouden) en omdat ik een drukke avond te gaan had, besloot ik om rond een uur of 3 te stoppen met werken voor school en een warme douche te nemen. Inclusief maskertje, benen scheren en een uitgebreide gezichtsverzorging. Heerlijk zo’n uurtje me-time!
3. Het dilemma van de dag. Ik moest naar een babyborrel om daarna meteen door te rijden naar een foute party. Wel welke nagellak moet je dan aandoen? Ik besloot de roze kleur van Ciaté te gebruiken. Prima voor een feestje en perfect voor bij mijn foute party outfit.
4. En de drukke avond werd ingezet met een babyborrel. Het was een superlekker dessertbuffet (chocoladefondue!!) en het was gezellig. Omdat we naar een feestje moesten gingen we wat vroeger naar huis maar het was toch al donker buiten. Op de foto zie je trouwens een fluorescerend verkeersbord (geen spook of creepy wezen).
5. Tijd om mezelf om te toveren in een hele foute 80’s girl. Inclusief pruik, nepwimpers en felroze kousenbroek. Ik had er wat meer mijn werk van willen maken maar helaas hadden we niet zoveel tijd. Het werd dus opmaken in snel tempo maar het resultaat viel wel mee.
6. Het feestje zelf, wel dat was superleuk! Het was een 18 birthday party en eerlijk, het was precies zoals je zo vaak in Amerika ziet. Ze had een prachtige jurk aan, inclusief tiara. Voor de rest was iedereen verkleed en dat gaf natuurlijk een hele leuke sfeer waardoor iedereen in een zotte bui kwam en het gewoon heel leuk werd. Lang geleden dat ik nog zo gedanst heb.
7. Ik was dan ook doodmoe toen ik thuiskwam. Maar al die make-up moest er natuurlijk af voordat ik mijn bedje inkroop.

Zondag

faw3

1. Hoewel ik zaterdag vrij laat in mijn bed zat, kon ik er toch makkelijk uit. Het was een uur of 9 dus ik had een hele morgen om te werken voor school/bloggen. Natuurlijk met mijn grote ketel water. Moeten jullie ook zoveel moeite doen om water te drinken?
2. Ik had gepland om een stukje te schrijven over deze nepwimpers van Catrice. Helaas ging er iets mis tijdens het importeren van mijn foto’s waardoor ze onbruikbaar waren. Opnieuw foto’s nemen ging niet want voor het feestje had ik ze een stukje korter geknipt. Balen! Ah nu weten we dat beautybloggen niet voor mij is weggelegd. Haha
3. Yes, eindelijk is het koud genoeg voor de geurkaarsen!
4. De hele ochtend hebben het lief en ik via sms gediscussieerd over wat we ’s middags gingen doen. Luie middag met film of even naar zee voor een great gabsy dansfeest. Uiteindelijk kozen we voor de luie filmmiddag. Het werd the fault in our stars en wat kan ik zeggen. Het is een jankfilm hé, zo mooi, maar zo triestig. Op het einde heb ik het lief toch nog eens goed vastgepakt.
5. Sint-Maarten vieren we bij mij thuis (tevens het verjaardagsfeestje van mijn mama) en dus kreeg ik al mijn sint bij mijn schoonouders. Lekker chocolade!! Yes, ik ben dit jaar heel braaf geweest.
6. Een hele cheesy foto maar ik wou een foto om te tonen dat ik de rest van de avond voor de tv heb gehangen (geen paniek, het lief en ik zitten niet de hele tijd zo in de zetel) De Ridder is zo spannend! Ik wil echt weten of haar vriend nu dat meisje verkracht heeft (ik denk van niet.), ik kan dus niet wachten tot volgende week.

Maandag

faw4

1. Een dagje extra vakantie maar ik stond toch vroeg op. We ontdekten toevallig dat de hond dubbele tanden had (haar melktandjes vielen er niet uit) waardoor ze dus naar de dierenarts moest. Ik wou haar nog even knuffelen voordat ze vertrok. Niet fijn als je hond geopereerd moet worden! Maar ik was dus vroeg wakker en besloot om naar het stad te gaan. Dan is het dillema, welke oorringen..
2. Het was lekker rustig in het stad. Ik kocht er nog een cadeautje voor mijn mama haar verjaardag en wat snoep voor aan de nichtjes en neefjes te geven (Sint). Terwijl ik terug naar mijn fiets wandelde werd ik voorbijgestoken door een zwarte piet (hoewel hij pas ’s avonds met de stoomboot zou aankomen, verdacht hoor). Ah heerlijk die sfeer bij Sint-Maarten.
3. Ik schreef de blog van gisteren en ik was zo enthousiast dat ik niet kon wachten om het boek aan mijn moeder te geven. Een soort van vroeg pakje. Ze was er ontzettend blij mee en vond hem net zo inspirerend al ik. Leuk!
4. De hele middag ben ik bezig geweest met het klaarzetten van de Sint voor de neefjes en nichtjes. Ik kon het niet laten om even te tonen wat ik aan de kindjes geef. Inderdaad een supertoffe onesie! Ben ik een coole tante of wat 🙂
5. En dan sloeg het noodlot toe. Tijdens het opzetten van de keuken (zodat ze er meteen mee kunnen spelen) was ik iets te enthousiast waardoor ik iets afbrak. De keuken was van mijn mama en gelukkig was ze er niet boos om. (Al voel ik me nog steeds heel erg schuldig!) We gingen snel achter een nieuw keukentje (de andere houden we hier) en ondertussen pikten we onze hond op. Alles was gelukkig goed verlopen. Al blijkt dat die dubbele tandjes nu vaker voorkomen. Ik kan zo boos worden van al die broodfokkerspraktijken!
6. De puinhoop van kartonnen dozen.
7. Ik moest nog snel iets oppikken bij mijn zus. Ik nam snel de auto want alleen wandelen in het donker vind ik niet zo fijn. Al moet ik ook wennen aan het autorijden in het donker. Je moet toch veel alerter zijn!
8. Toen ik thuiskwam moest ik toch nog even werken voor school. Maar daarna ben ik samen met de hond in de zetel gekropen. Ik liet mijn flitser aanstaan bij deze foto wat ik stiekem een heel leuk oldscool effect vind geven.

Dinsdag

faw5

1. Jeej, de Sint kwam langs en ik kreeg heel leuke cadeautjes. Waaronder het nieuwe shopaholic boek (mijn ultieme boekenreeks). Ook betaalde mijn mama mijn forever21 bestelling. Lief lief!!
2. Dit truitje kreeg ik ook van de Sint en ik vind het super! Het komt trouwens van de JBC en ik kon het niet laten om er een crapy outfitfoto van te maken (ook al zie je enkel het truitje, haha)
3. Er kwam heel wat volk langs (grote familie) en dus hielp ik mama. Fruitsla maken!
4. Sfeerbeeld van de dag. Heel veel speelgoed, heel veel blije kindergezichtjes en lekker eten. Wat kan een mens meer wensen?
5. Hier in Ieper werd de Wapenstilstand heel uitgebreid gevierd. Wij vierden de Sint maar mama bleef toch in het oorlogsthema want ze kocht een 14-18 wijn. Speciaal maar wel een lekker wijntje.
6. Om de dag af te sluiten tik ik nog dit stukje tekst en dan kruip ik gezellig mijn bedje in met mijn nieuwe boek. Ik ga vroeg slapen want morgen heb ik sinds heel lang 8 uur les. Dat wordt moeilijk om de aandacht erbij te houden!

Zo en nu gaat de laptop dicht. Het was een heel leuk verlengd weekend (heel erg druk, dat wel!). Het wordt morgen wennen dat we al woensdag zijn en dat de week er alweer bijna op zit. Maar dat vind ik stiekem niet zo erg, haha! Volgend weekend wordt rustiger. Mama is jarig dus dat zullen we wel vieren maar verder staat er nog niet zoveel gepland. Bedankt voor het lezen en tot morgen! Xxx

Pst: wist je dat mijn blog ook op bloglovin kunt volgen? Zo mis je geen enkel artikel.

 

 

 

2 reacties to “30 – Lillie’s weekend in foto’s #2”

  1. Nathalie schreef:

    Leuke foto’s
    Liefs Nathalie

    Like

  2. Zo benieuwd naar dat boek! En altijd leuk als de mama een online bestelling betaalt 😉

    x Aurélie

    Like

Geef een reactie

