lilliessecretdiary

38 – Lillie heeft geen zin in vandaag

door lilliessecretdiary

tumblr_m2zzp8cIzq1r3eo21bron foto

Ik ben er zeker van dat Assepoester ook dagen had waarbij de vogeltjes voor een gesloten raam moesten blijven staan. Gewoon omdat Assepoester geen zin had om haar bed uit te komen om daarna al zingend met de vogeltjes rond haar heen vliegend richting badkamer te gaan. Ik bedoel maar, iedereen heeft wel van die dagen waarbij uit bed komen al een moeilijke opdracht lijkt. Vorige week had ik zo’n dag want ik moest voor het eerst sinds jaren tot 5 uur naar school (wat een luxe hé!) en eerlijk, ik had er echt geen zin in!

Op zo’n dagen zou ik het liefst zo diep mogelijk onder de dekens kruipen, mijn wekker zo ver mogelijk uit mijn buurt zetten, de gordijnen de hele dag dicht laten en gewoon doen alsof de dag niet bestaat. Natuurlijk gaat dit niet en moeten we onze afspraken na komen om iets in het leven te kunnen bereiken. Daarom geef ik in dit berichtje mijn 5 tips die ik altijd doe wanneer ik wakker wordt met het idee ‘Ik heb geen zin in vandaag!!’.

quote

1. Begin de dag met een motiverende quote.
Dit kan heel stom klinken maar geloof me als je zo’n motiverende quote leest denk je van hé, waarom ben ik zo grumpy. Wie weet wat de dag heeft te bieden en als ik in mijn bed zou liggen, wel dan zou ik al de fun missen. Helpt voor mij om toch goedgezind aan mijn dag te beginnen.

2. Zet een doel voor je dag.
Als ik het echt niet zie zitten dan motiveer ik mezelf door me een doel te zetten. Dat kan een heerlijk warme douche zijn wanneer ik thuiskom, die lekkere zak chips openen wanneer ik in mijn pyjama de zetel inkruip, of gewoon het lief even extra lang knuffelen. Als je denkt aan wat je mag doen als je dag erop zit gaat de tijd opeens een heel stukje sneller.

tumblr_lfpx9zyljb1qezonpo1_500

bron foto

3. Bed opmaken.
Vroeger durfde ik wel opnieuw in mijn bed te kruipen na mijn ontbijt. Heel slecht want dan moet je jezelf opnieuw motiveren om uit dat lekker warme bed te kruipen. Maar daar heb ik een tip voor gevonden! Maak meteen je bed op. Het is echt niet zo’n werk om je dekens netjes te leggen. Je kamer oogt meteen ook een stuk netter en je hebt die drang niet meer om opnieuw je bed in te duiken.

4. Met de fiets naar school/werk
Oké als je niet te ver weg woont natuurlijk. Maar ik merk dat ik het fijner vind om ’s morgens met de fiets naar school te gaan. Ik voel me een stuk frisser en wakkerder wanneer ik aankom. Vooral wanneer het een beetje kouder wordt buiten vind ik heerlijk om helemaal ingeduffeld de fiets op te kruipen. En het is ook nog eens een heel stuk goedkoper dan wanneer je de auto neemt.

5854585409_7c70124829

bron foto

5. Verzin een soundtrack voor jezelf.
Ik heb soms wel eens een raar idee. 1 daarvan is dat wanneer ik me niet zo goed voel, ik mezelf een soundtrack geef. Jeweetwel zoals je zo vaak in de films ziet. Mijn soundtrack is trouwens deze, ‘Pocket full of sunshine’ van Natasha Bedingfield. Een vrolijk nummer waar je altijd goedgezind van wordt. (En die ik net heel erg vals meegezongen heb) Geen inspiratie, kijk dan even op spotify. Ik heb de eerste genomen uit ‘Have a Great Day!’ en die was Fireflies.

Ziezo 5 tips die je door een slechte dag heen helpen. Nadat ik dit stukje schreef zag ik trouwens dat Marzia ook een filmpje over dit thema had gemaakt. Gek hé als anderen hetzelfde idee hebben, nuja ik vond haar tips ook heel inspirerend en dus heb ik het filmpje er ook maar bijgezet.

En als je zo’n slechte dag hebt wanneer je helemaal geen afspraken hebt, wel dan zou ik zeggen, neem het ervan! Wees maar even zielig en doe maar alsof de hele wereld vergaat. Uiteindelijk voelt zo’n dagje ook wel nog oké.

Hoe gaan jullie om met zo’n rotdag? Ik ben benieuwd! Nog een fijne donderdag en tot morgen! Xx

Pst: wist je dat mijn blog ook op bloglovin kunt volgen? Zo mis je geen enkel artikel.

5 reacties to “38 – Lillie heeft geen zin in vandaag”

  1. Nathalie schreef:

    Wat een super handige tips!!!

    Like

  2. Een soundtrack verzinnen voor mezelf vind ik wel wat :3

    Like

  3. Madeleine schreef:

    Wat een fijne tips! Ik vind die van het bed opmaken een heel goed idee. Want vanochtend sprong ik weer mijn bedje in, doordat ik het niet meteen netjes had getrokken ;P

    Like

  4. Handige tips! Dingen als uit deze post helpen me altijd echt! Bed opmaken zou een goede voor mij zijn… Haha

    Like

  5. Claudia schreef:

    Haha super leuk meid. Ik denk dat ik die met die quote mee ga nemen voor de volgende keer.

    Like

Geef een reactie

