39 – Photo a week – Vintage

door lilliessecretdiary

1

Ah jongens het is alweer vrijdag! En dat betekend dat het weer tijd is voor een photo a week. Bedankt voor alle lieve berichtjes vorige week, ik voel me ondertussen al een heel stuk beter. (Hoera voor de verkoudheid die weg is). Vandaag koos ik voor het woord ‘vintage’. Best moeilijk om hiervan een foto te kunnen nemen. Want behalve mijn stoeltje heb ik geen echte vintage in mijn kamer. Helaas!! Dus uiteindelijk heb ik maar mijn favoriete fotokader genomen. Waarom? Dat vertel ik jullie nu.

Ik heb een zwak voor retro, vintage, of hoe je het ook wilt noemen. Ik zeg dan ook altijd dat ik in de verkeerde eeuw geboren ben. Ik had perfect in de jaren 20 gepast. Die kleren, de sfeer en vrouwen die luxe uitstraalden. Ik kan er maar over blijven dromen. Niet raar dus dat ik vaak in tweedehandswinkeltjes te vinden heb (al heb ik er nog nooit iets gekocht).

Een ander iets waar ik een zwak voor heb is reizen. Ik droom er echt van om de hele wereld te zien. Het is maar dat vliegen zo duur is want anders had ik al de halve wereld rondgevlogen. Sinds enkele jaren ben ik bezig met een lijstje aan te leggen vol plekken die ik ooit nog wil bezoeken. Misschien vertel ik jullie dit ooit in een apart artikeltje (anders zit ik hier morgen nog te tikken) maar om mij te motiveren heb ik vorig jaar een wereldkaart afgeprint (in vintage stijl natuurlijk) en in een leuk kadertje gestopt. Ooit wil ik zo’n echte wereldkaart kopen om daarna aan te duiden waar we met ons gezinnetje naartoe zijn geweest. Lijkt me echt geweldig!

En hier komen mijn twee zwaktes samen. Want telkens als ik naar mijn wereldkaart kijk droom ik over verre landen. En net omdat de kaart zo oud lijkt fantaseer ik steeds hoe men vroeger reisde. Want de wereld moet er in die tijd echt ontzettend mooi hebben uitgezien!

Kunnen jullie geloven dat het vandaag alweer weekend is? Ik klaag niet hoor! Het is vandaag echt een dag waar ik helemaal niets te doen heb (behalve school en dansles) maar verder heb ik alle tijd voor mezelf. Heerlijk!! Wat doen jullie nog vandaag? Een hele fijne dag en tot morgen Xx

