lilliessecretdiary

41 – Help pijnlijke voetjes

door lilliessecretdiary

3

bron foto

Ik denk dat iedereen wel iets aan zijn lichaam heeft waarvan hij denkt, was ik daar maar niet mee geboren. Bij mij zijn dat mijn voeten. Niet dat ik wou dat ik zonder voeten geboren werd, maar een paar pijnloze voeten waren wel beter geweest. Ik ben nog niet langs een dokter geweest om mijn voeten even te laten onderzoeken. Maar ik ben wel van plan om binnenkort even langs te gaan. De grootste reden waarom is omdat ik vast en zeker steunzolen ga moeten dragen. Voorlopig stel ik dat nog even uit. (Slecht ik weet het) Daarbij komt ook dat ik sinds kort een nieuw ongewenst vriendje heb gekregen, een eksteroog, zomaar tussen mijn tenen. Niet erg pijnlijk, wel wreed ongemakkelijk!

Waarom deze lange inleiding? Wel gewoon om duidelijk te maken dat ik pijnlijke voeten heb. En waarschijnlijk zijn er nog wel enkelen onder ons die ook met dit probleem sukkelen, en daarom mijn 5 ultieme (verwen)tips!

1

bron foto

1. Makkelijke schoenen zijn een must!

Mijn dag begint meestal als volgt, ik loop naar de garage (want daar staan mijn schoenen) kies een paar van mijn mooie hakken uit, doe ze aan, en loop naar de living. Een wandeling van 5 meter maar meestal kan ik niet anders dan de zetel in te ploffen, mijn hakken terug uit te doen en een paar comfortabele platte schoenen aan te trekken. Ik investeerde de laatste tijd dus in een paar makkelijke schoenen en met pijn in het hart laat ik dus de mooie hoge hakken staan (snik). En nog iets wat ik merkte, die goedkope leuke schoentjes doen ook geen goed!

2. Voetbadje nemen = zalig!!

Ik doe het te weinig, maar soms heb ik er echt nood aan. Een tuiltje vullen met warm water, zo’n toffe bruisbal erin en dan even je voeten laten weken. Dat is echt een hemels gevoel! Vooral tijdens zo’n leuke chickfilm en met een maskertje op het gezicht. En als je toch bezig bent, waarom ook niet meteen je nagels lakken?

3. Voeten masseren

Ik kan er helemaal niet tegen als er iemand anders aan mijn voeten komt (kietelalarm) en dus moet ik zelf mijn voetjes masseren. Meestal doe ik dit net voor ik ga slapen met zo’n voetencrème. Voelt heerlijk en ruikt ook nog eens lekker!

2

bron foto

4. Pedicure

Het klinkt vreemd maar als ik een tof kleurtje op mijn teennagels doe is de pijn een beetje verdwenen (niet echt natuurlijk) maar het is gewoon leuker om verzorgde voeten te hebben. Als ik een pedicure doe staat het volgende op het programma, nagels knippen, massage, voetbad, eelt eraf schrepen, nagels lakken, en tadaa, mooie verzorgde voetjes als resultaat.

5. Draag sokjes

Dit is er eentje dat ik al vaak heb ondervonden. In de zomer weiger ik van die ballerinasokjes te dragen. En dus ga ik met mijn blote voeten in mijn schoenen. Met resultaat dat ik tegen het eind van de dag vol blaren sta. Soms zo erg dat het echte wondjes zijn. Dus dit is er eentje voor mezelf! Sokjes dragen helpt!

Wel dat zijn mijn 5 tips tegen pijnlijke voeten. Maar eerlijk, s’avonds die schoenen kunnen uittrekken na een lange dag school en daarna in mijn slofjes kruipen, is misschien nog mijn meest favoriete moment van de dag. Hebben jullie nog tips? Nog een hele gezellige zondag en tot morgen Xxx

Pst: wist je dat mijn blog ook op bloglovin kunt volgen? Zo mis je geen enkel artikel.

6 reacties to “41 – Help pijnlijke voetjes”

  1. sasori schreef:

    ik moeeeet altijd sokken aan dus blaren heb ik nooit. ik heb wel pas hele mooie laarzen gekocht bij Zara en in de winkel zaten ze prima maar er is dus echt niet mee te lopen XD zo zonde

    Like

  2. 4.Balou schreef:

    Goede tips en leuke foto’s! Vervelend dat je zo’n last hebt van je voeten. Zelf heb ik last van wintervoeten, ook geen pretje…

    Like

  3. Nathalie schreef:

    Last van je voeten hebben kan zoo vervelend zijn… Ik heb het zelf ook dat veel last van mijn voeten nu heb..
    Liefs Nathalie

    Like

  4. saarenzo schreef:

    Handige tips! Mijn voeten gaan heel snel open als ik bijvoorbeeld nieuwe schoenen moet inlopen (de huid bij mijn enkels is erg dun) dus helaas heb ik regelmatig last van mijn voeten! 😦

    Like

  5. eefje20 schreef:

    Wat vervelend dat je zo’n last hebt van je voeten 😦 Mijn tip zou zijn: nooit schoenen dragen die te klein zijn. Ookal zitten ze maar een “beetje”te strak en zijn ze nog zo mooi, daar krijg je alleen maar spijt van 🙂

    http://mymerrymorning.blogspot.com

    Like

Geef een reactie

