lilliessecretdiary

44 – Lillie ging naar Mockingjaw (oftwel The Hunger Gamer 3)

door lilliessecretdiary

images (2)

Films kijken, ik kan het ondertussen één van mijn hobby’s noemen. Niets leuker dan uitgezakt in de zetel naar een heerlijke komedie kijken. Verstand op nul en lachen maar. Sinds enkele jaren zit ik ook in een filmclub (jaja dat bestaat) en ga ik zo’n 2 keer per maand naar een iets ‘zwaardere’ film kijken. In het begin was het moeilijk om te volgen, ondertussen heb ik de smaak echt te pakken en begin ik meer genres te appreciëren. Ik kijk dus vrij veel films en net daarom heb ik besloten om een sprong in het diepe te wagen en mijn eerste filmrecensie te schrijven. Film van de dag? Wel dat is de nieuwe Hunger Games film, beter gekend als Mockingjaw.

Zaterdagavond 19u15 opende ik de deur van de cinema. Doel, twee kaartjes voor de nieuwe hungergames te kunnen bemachtigen. De film van kwart voor 8 was al volledig bezet maar die van 20u begon nog maar net te vullen. Dus na even wachten in de rij (vol gillende pubers) vervulde ik mijn missie om de kaartjes te scoren.

Als ik een halfuur voor tijd in de cinema neem ik normaal uitgebreid de tijd om eerst nog even naar het toilet te gaan, te staan treuzelen bij het snoepgoed (popcorn of toch maar dat lekkere ijsje) en om daarna pas mijn plekje in de zaal te gaan kiezen. Wel zaterdag verliep het toch wat anders. Ik hoorde het groepje jongeren achter mij zeggen ‘eerst onze plaats gaan kiezen hoor’ en voor ik het goed en wel snapte zag ik het groepje letterlijk naar de cinemazaal rennen. En ja ik beken, ik voelde me opeens weer 16 jaar en ik greep het lief zijn hand en sleepte hem mee richting zaal 5.

Dat was geen overbodige luxe (een halfuur voor tijd!!) want de zaal zat al voor de helft vol. Gelukkig konden we hele goede plaatsjes bemachtigen (dacht ik toen) en offerde het lief zich op om mijn ijsje te gaan halen terwijl ik als een tijger onze plaatsjes bewaakte. Ondertussen bleef het volk maar toestromen en net toen de film begon werd het laatste plaatsje gevuld.

Het derde boek is mijn favoriet dus ik had vrij hoge verwachtingen. Maar bij de eerste scènes zat ik mij vooral te ergeren naast het jonge koppeltje naast mij dat besloten had om een vrijpartij te houden. Dat ik niet meteen in de film zit is meestal geen goed teken. Het duurde even voor hij echt in gang was maar daarna vond ik hem best oké. Ik moest lachen, kreeg een krop in de keel en zat op sommige momenten vol spanning te kijken (zelf zo spannend dat ik even het gekus van het koppeltje naast me niet hoorde)

Helaas waren er ook scènes die veel te lang gerekt werden en hierdoor de film wat saai maakten. Aan het gegaap van het meisje naast me (als ze haar tong uit de keel van haar vriend kreeg) te horen was ik niet de enige die hierover zo dacht. Maar het mag gezegd zijn, er zaten ook momenten op die heel spannend waren en die een hilarische jumpscare van het lief en drie andere jongens naast hem opleverden.

En dan dat liedje van ‘the hanging tree’. Ik ga niets verklappen maar OMG! Dit was echt wel mijn favoriete scene. Niet raar dus dat ik nog steeds met het melodietje in mijn hoofd zit. (En hoe graag ik hier nu een linkje naar dit liedje had gezet, youtube verwijderd steeds alle filmpjes, dus helaas!)

Ik citeer een vriend van me ‘Mockingjaw part 1 is vooral een inleiding op de tweede film’. Hij heeft mij nieuwsgierig gemaakt naar het vervolg maar echt overtuigen heeft dit deel me toch niet gedaan. Goed verfilmd vanuit het boek maar het tempo had wat hoger mogen liggen. Nu maar hopen dat de laatste Hunger Games mijn verwachtingen volledig invullen!!

En nu het leukste moment, punten geven.. Ik geef hem 3/5.

PicMonkey Collage1

Hebben jullie de film al gezien? Nog een hele fijne woensdag. Tot morgen Xxx

Pst: wist je dat mijn blog ook op bloglovin kunt volgen? Zo mis je geen enkel artikel.

3 reacties to “44 – Lillie ging naar Mockingjaw (oftwel The Hunger Gamer 3)”

  1. Nathalie schreef:

    Ik wil nog heel graag naar die film toe.. Alle boeken heb al gelezen maar ik ben heel benieuwd naar de film
    Liefs Nathalie

    Like

  2. joorloveswriting schreef:

    Oeiii ik wil echt nog naar deze film!!!! 🙂

    Like

  3. Northflix schreef:

    Ik heb hem nog niet gezien. De boeken vond ik geweldig, maar na de eerste film ben ik afgehaakt.

    Like

Geef een reactie

